Antibiyotik Tedavisi Neden Yarıda Kesilmez?
Türkiye'de en çok yapılan hataların başında, hastanın ateşi düştüğü ve ağrıları geçtiği anda antibiyotik kutusunu bir kenara atıp tedaviyi kendi kendine sonlandırması gelir. Dünya Sağlık Örgütü (WHO) bu durumu küresel bir sağlık krizi olarak değerlendirmektedir. İşte antibiyotiği erken bıraktığınızda vücudunuzda yaşanan o tehlikeli süreç:
- 1Zayıf Bakteriler Ölür (Yalancı İyileşme)İlacı kullandığınız ilk 2-3 günde, vücudunuzdaki en zayıf ve savunmasız bakteriler ölür. Bakteri yükü azaldığı için ateşiniz düşer ve kendinizi iyileşmiş sanırsınız.
- 2Güçlü Bakteriler Hayatta KalırEğer doktorun verdiği süreyi tamamlamazsanız, vücudunuzdaki en dirençli ve güçlü bakteriler ilacın bitmesiyle birlikte hayatta kalmayı başarır.
- 3Mutasyon ve Direnç (Asıl Tehlike)Hayatta kalan bu güçlü bakteriler yeniden çoğalmaya başlar. Üstelik artık o antibiyotiği 'tanıdıkları' için genetik yapılarını değiştirerek ilaca karşı tam direnç (bağışıklık) kazanırlar. Hastalık daha ağır bir şekilde geri döner ve eski ilaç artık işe yaramaz.
